STRATEGIE- EN COMMUNICATIEPARTNER
OP MAAT VAN DE (GROEI-)KMO

LAST VAN GROEIPIJN OF VERANDERSTRESS?
EEN EXTERNE FRISSE KIJK ZORGT VOOR NIEUWE INZICHTEN!

Social Media: meerwaarde of must?

Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, wat levert het op voor uw bedrijf? 

Alvorens van start te gaan met Social Media is het bepalen van een strategie onontbeerlijk. Zomaar doelloos een fanpagina maken op elk sociaal netwerk, 'omdat iedereen dat doet' is weinig zinvol.

Een opmerking die we vaak horen als we Social Media mee opnemen in een strategisch communicatievoorstel is: "Daar zijn we niet mee vertrouwd en (vooral) daar hebben we geen tijd voor!" Dit onderdeel van uw communicatie uitbesteden is mogelijk, maar enkel op voorwaarde dat u een partner kiest die uw bedrijf kent. buroplus kan u hierbij helpen, omdat we uw communicatie in de breedte én in de diepte voor onze rekening kunnen nemen. Enkele voorbeelden van crossmediale acties:

  • Een artikel dat in de pers verschijnt over uw bedrijf, plaatsen we op uw website, op uw bedrijfspagina op Facebook en LinkedIn en we schrijven er een artikel over in uw nieuwsbrief
  • Een actie of een advertentie die u bekendmaakt in een magazine, verschijnt ook op uw website en op uw Facebookpagina, eventueel ondersteund met een online advertentie
  • Uw aanwezigheid op een vakbeurs kondigen we ook aan via de kalender op uw website en via uw social media kanalen, opdat u een ruimer publiek bereikt

Crossmediale toepassingen zorgen voor extra visbiliteit en herkenbaarheid voor uw bedrijf. Het resultaat is echter afhankelijk van de timing en het synchroon gebruiken van de verschillende media. buroplus zorgt ervoor dat uw boodschap op een uniforme manier tegelijkertijd via verschillende kanalen verspreid wordt. Het is net in die context dat social media veel opportuniteiten bieden en de meerwaarde van uw communicatie vermenigvuldigen.