STRATEGIE- EN COMMUNICATIEPARTNER
OP MAAT VAN DE (GROEI-)KMO

LAST VAN GROEIPIJN OF VERANDERSTRESS?
EEN EXTERNE FRISSE KIJK ZORGT VOOR NIEUWE INZICHTEN!

Een externe Frisse Kijk of een verkeken kans?

Communiceren in of over uw bedrijf, kan niemand in uw plaats doen. Klopt dat? Of ziet u dingen over het hoofd? 

 

friskijker2017In veel KMO's is communicatie een 'noodzakelijk kwaad', nodig om klanten aan te trekken. In een bedrijf communiceer je echter met veel meer 'partijen': medewerkers, leveranciers, investeerders, financiers of aandeelhouders.

Voor elke doelgroep moet uw boodschap op een andere manier gebracht worden, met een andere focus of met een ander taalgebruik. Een externe partner kan u niet enkel 'ontzorgen' wat de productie van communicatietools betreft, hij of zij is ook het klankbord waarbij u ideeën kunt aftoetsen. Door een externe 'Frisse Kijk' in huis te halen, vermijdt u dat u dingen over het hoofd ziet of dat u kansen laat liggen.

Een 'Friskijker' is niet alleen een remedie tegen bedrijfsblindheid, maar ook een klankbord en een sparringpartner voor bedrijven die zich in een groei- of verandertraject bevinden. buroplus biedt met het adviesconcept 'Friskijker' 4 formules die complementair zijn. 

4 klankborden helpen u om efficiënter te werken, om sneller vooruit te komen en om méér rendement te halen uit uw inspanningen en budgetten.

Bekijk hier de 4 'Friskijker' formules


 

VIND UW IDEALE COMMUNICATIEPARTNER IN 5 STAPPEN

Hoe en waar vindt u de geschikte communicatiepartner voor uw bedrijf? Google levert zeker wel wat namen op, maar het is belangrijk dat u eerst voor uzelf uitmaakt wat u verwacht van uw toekomstige partner!

Vind uw ideale partner in 5 stappen:

  • Bepaal voor uzelf welk type bureau u nodig hebt:- Een adviesbureau, een uitvoerend bureau of een combinatie van beiden?
  • Waar wilt u de focus leggen: bij interne of externe communiatie? internet (misschien een nieuwe website), publiciteit, gespecialiseerde technische communicatie, social media, ...?
  • Zoekt u een specialist in B2C of B2B communicatie?
  • Moet u nog helemaal van nul beginnen en weet u niet goed hoe dit aan te pakken? Of zoekt u een sparringpartner voor extra inspiratie of om uw ideeën af te toetsen?
  • Welk budget wenst u jaarlijks aan een samenwerking te spenderen?
  • Spreek met verschillende partners die voldoen aan het profiel dat u in gedachten hebt. Hou daarbij ook rekening met de structuur en de grootte van het bedrijf waarmee u gaat samenwerken. Kies voor een partner op maat van uw eigen bedrijf. Een samenwerking met een groot bureau betekent vaak dat u verscheidene contactpersonen hebt en dat is niet altijd even efficiënt. De redenering dat het werk met meer mensen sneller vooruit gaat, gaat niet altijd op!
  • Een extern bureau neemt het grootste deel van het werk op zich, maar hou er rekening mee dat u zelf ook tijd moet voorzien om input en feedback te geven, voor werk- en evaluatiebesprekingen, enz. Samen uit, samen thuis!
  • Eens de samenwerking loopt, verwacht u natuurlijk rendement. Dat rendement wordt niet alleen bepaald door de bekwaamheid van uw partner, maar ook door de openheid en de transparantie die u zelf creëert. Om u op de juiste manier te kunnen adviseren, heeft elk bureau voeling met uw bedrijf én achtergrondinformatie nodig. Daarom is het belangrijk dat u hen op een open en eerlijke manier bij het reilen en zeilen in uw bedrijf betrekt.
  • Kiest u enkel voor een adviserende partner, die bv. een communicatieplan voor u uitwerkt, onderschat het proces van de implementering dan zeker niet! Teksten schrijven, uw website en social media beheren, of het up-to-date houden van uw mailingdatabase kan u misschien heel goed afgaan. Maar het is ook tijdrovend en dan wordt het al eens uitgesteld. Uw externe partner houdt de bordjes draaiend en zorgt er mee voor dat uw investering in uw communicatieplan ook werkelijk loont.