STRATEGIE- EN COMMUNICATIEPARTNER
OP MAAT VAN DE (GROEI-)KMO

LAST VAN GROEIPIJN OF VERANDERSTRESS?
EEN EXTERNE FRISSE KIJK ZORGT VOOR NIEUWE INZICHTEN!

Niet communiceren is ook communiceren

"Wat moeten we vertellen?" dixit sommige bedrijven. En toch communiceren ze, onbewust en ongewild.

"Het is onmogelijk om niet te communiceren.
Alles wat je doet, ook 'niets' doen, heeft invloed. Ieder gedrag is een vorm van communicatie. Omdat er niet zoiets bestaat als anti-gedrag, is het onmogelijk om niet te communiceren."

Dit is één van de 5 axioma's van de communicatieleer van Paul Watzlawick Ph.D., die algemeen geldt als de basis voor iedere communicatie.

Met andere woorden, in uw bedrijf wordt wel degelijk gecommuniceerd, ook al bent u zich daar niet van bewust. Ongewild is er dus ook een perceptie over u en uw bedrijf, die beïnvloed wordt door uw (onbewuste) communicatie.

U hebt er dus alle belang bij om uw communicatie te sturen en er zelfs een strategie voor te ontwikkelen. De manier waarop u communiceert, kan mee bepalen waarom klanten al dan niet zaken met u willen doen, waarom werknemers al dan niet in uw bedrijf willen werken, waarom investeerders al dan niet hun geld in uw bedrijf willen stoppen, enz.