STRATEGIE- EN COMMUNICATIEPARTNER
OP MAAT VAN DE (GROEI-)KMO

LAST VAN GROEIPIJN OF VERANDERSTRESS?
EEN EXTERNE FRISSE KIJK ZORGT VOOR NIEUWE INZICHTEN!

Een frisse kijk op uw organisatie

parcours2017 kleinVaak zijn bedrijven en organisaties zodanig gefocust op het dagelijks reilen en zeilen dat 'bedrijfsblindheid' ongemerkt het bedrijf binnen sluipt. Zonder het te beseffen raakt men vastgeroest in bestaande patronen, die moeilijk te doorbreken zijn en die innovatie in de weg staan. Uit onderzoek blijkt dat bij 75% van de organisaties sprake is van bedrijfsblindheid.

Een manier om deze situatie te doorbreken en om inspiratie op te doen, is het inschakelen van een buitenstaander: een 'friskijker'. Een friskijker is iemand die niet emotioneel betrokken is, een neutrale partij die van buiten naar binnen kijkt met een frisse blik. Dit levert vaak nieuwe inzichten op! Onderzoek heeft ook hier uitgewezen dat 45% van de innovaties niet komen van medewerkers, maar worden aangegeven door externen.

 

Een remedie bij groeipijn en veranderstress

Vooral bedrijven in een groei- of verandertraject hebben baat bij een Frisse Kijk van buitenaf. buroplus biedt met 'Friskijker' een adviesconcept dat u helpt om efficiënter te werken, sneller vooruit te komen en méér rendement te halen uit uw inspanningen en budgetten. 

Het basistraject is de 'Frisse Kijk van buroplus'. Daarnaast zijn er nog 3 'Add-on' trajecten die een antwoord bieden op specifieke knelpunten die tijdens het basistraject aan de oppervlakte komen.

De Frisse Kijk van buroplus

Groeipijn? Veranderstress? Waar zal uw bedrijf staan binnen een jaar? Of binnen 5 of 10 jaar? buroplus helpt u uw plannen en ideeën omzetten in concrete realisaties. Door het vertalen van een abstract plan naar concrete communicatietools, die inzetbaar zijn voor al uw stakeholders, zowel intern in uw bedrijf als extern. 

Friskijker is een adviestraject met steun via de KMO-portefeuille. Het basistraject kan aangevuld worden met 3 'Add-on' trajecten.

De Frisse Kijk van jonge wolven

Loopt u tegen een probleem aan dat de groei van uw bedrijf in de weg staat? Dankzij onze jarenlange, nauwe samenwerking met het Hoger Onderwijs kunnen we uw vraag rechtstreeks voorleggen aan een groep van 'jonge wolven'. Zij zetten maar al te graag hun tanden in uw onderzoeksproject, thesis- of stageproject. Onze rol is daarbij veel meer dan een doorgeefluik: we zoeken naar de juiste match én we volgen elk project persoonlijk op, om ervoor te zorgen dat het ook werkelijk een meerwaarde oplevert voor bedrijven én studenten.

Dit is een 'Add-on' traject bij het basistraject van 'Friskijker'.

De Frisse Kijk van ervaren rotten

Vereist uw specifieke vraag een specifieke expertise? Dan schakelen we ons eigen netwerk van 'ervaren rotten in het vak' in. De Frisse Kijk komt vanuit verschillende hoeken: Human Resources, Finance, Processen of een andere expertise. Het advies sluit altijd naadloos aan bij het Friskijker traject dat buroplus voor u uitstippelt.

Dit is een 'Add-on' traject bij het basistraject.

De Frisse Kijk van andere ondernemers

Ervaringen uitwisselen met andere ondernemers, zorgt vaak voor verrassende en verhelderende inzichten! Bedrijven die in een Friskijker-traject van buroplus stappen, bieden we een 'shortcut' naar andere netwerken en 'Denkgroepen', al dan niet in de vorm van opleidingen.

Dit is een 'Add-on' traject bij het basistraject.

Waarom een Friskijker-traject?

Een bedrijf dat groeit, is voortdurend in verandering. Bovendien is de kans dat uw groeitraject niet helemaal verloopt zoals u het had verwacht zelfs 50%.

Communicatie is meestal de grote boosdoener!

Groeien doet u niet alleen: medewerkers, klanten, leveranciers, investeerders en andere relaties spelen veel meer dan een figurantenrol in uw verhaal. Door met elk van hen op de juiste manier te communiceren, verhoogt u hun betrokkenheid, komt u sneller vooruit en haalt u meer rendement uit uw inspanningen én uit uw budget.

Hoe verloopt een Friskijker-traject?

Elk advies- en begeleidingstraject is maatwerk:

  • We vertalen uw abstract businessplan naar concrete doelstellingen en actiepunten.
  • Voor alle stakeholders bepalen we de juiste communicatiestrategie.
  • We helpen u bij het samenstellen van de juiste communicatiemix, volledig op maat van uw bedrijf en uw doelgroepen.
  • We begeleiden u bij het implementeren van uw communicatieplan.